روش های بالا بردن استحکام دندان

6 اسفند, 780 توسط مدیریت0
Depositphotos_14351475_m-2015-e1684575048531.jpg

برای بالا بردن استحکام دندان، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنم:

1. تکنیک صحیح مسواک زدن

مسواک زدن دو بار در روز به مدت 2 دقیقه و نخ دندان کشیدن یک بار در روز می تواند دندان های شما را تقویت کند. هنگامی که به طور منظم مسواک می زنید، این کار به حذف پلاک های ایجاد شده و باکتری ها از دندان ها کمک می کند.

برای بالا بردن استحکام دندان، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در زیر به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنم:

1. تکنیک صحیح مسواک زدن

مسواک زدن دو بار در روز به مدت 2 دقیقه و نخ دندان کشیدن یک بار در روز می تواند دندان های شما را تقویت کند. هنگامی که به طور منظم مسواک می زنید، این کار به حذف پلاک های ایجاد شده و باکتری ها از دندان ها کمک می کند.

۲. آدامس بدون قند بجوید

آدامس های بدون قند باعث تولید بزاق می شود که مملو از مواد معدنی تقویت کننده دندان است. اگر از خشکی دهان رنج می برید، آدامس یک راه عالی برای افزایش بزاق و تقویت دندان های سالم است.

علاوه بر این، پس از وعده های غذایی یا میان وعده ها، زمانی که مسواک زدن دندان ها گزینه ای در دسترس نیست، آدامس یک جایگزین عالی است. این امر به این دلیل است که جویدن آدامس جریان بزاق را افزایش می دهد که اسیدها را رقیق می کند و به حذف باقی مانده های غذا و باکتری ها از دندان ها و لثه ها کمک می کند.

۳. از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید

فلوراید یک ماده شیمیایی مضر است که می تواند باعث فلوئوروزیس و همچنین عوارض جانبی متعددی شود. شما می توانید در مورد اثرات 7 ماده تشکیل دهنده خمیر دندان ما که باید از آنها اجتناب کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به همین ترتیب، از خمیردندان حاوی مواد سفید کننده خودداری کنید زیرا می توانند روی دندان ها ساینده باشند. اگر به دنبال لبخندی سفیدتر هستید، از تیم ما در مورد درمان های سفید کننده دوستدار دندان ما بپرسید.

۴.مصرف قند و شکر را کاهش دهید

شکر بسیار اسیدی است و با تجزیه مینای دندان با باکتری های دهان ارتباط برقرار می کند. از همه مهمتر، مصرف بیش از اندازه قند منجر به تخلیه مواد معدنی می شود.

۵.کلسیم و ویتامین بیشتری بخورید

در حالی که کلسیم به طور طبیعی در داخل دندان تولید می شود ، این ماده معدنی مهم که در مینای دندان نیز وجود دارد با گذشت زمان توسط اسیدها و باکتری ها کاهش یافته یا از بین میرود. با خوردن غذاهای غنی از کلسیم می توانید کلسیم از دست رفته را جایگزین کنید. همچنین با دریافت ویتامین کافی به بدن خود کمک کنید تا بهتر استحکام دندان ها را حفظ کند.

 ۶.مصرف فرآورده های لبنی را کاهش دهید

در حالی که محصولات لبنی ممکن است منابع طبیعی کلسیم باشند و به مقاوم سازی دندان ها کمک کنند اما لاکتوز موجود در محصولات شیر ​​معمولی می تواند اسیدیته دهان شما افزایش دهد. زیرا لاکتوز نوعی قند است. با انتخاب شیر بدون لاکتوز یا انتخاب گزینه دیگری مانند شیر بادام یا سویا ، هنوز می توانید از مزایای کلسیم بهره مند شوید.

۷. آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب به دفع مواد غذایی و باکتری ها از دندان ها و لثه ها کمک می کند. همچنین به رقیق شدن اسید مضر ناشی از باکتری در دهان کمک می کند.

۸. دندان قروچه یا فشردن دندان را درمان کنید

دندان قروچه معمولاً در یک سطح ناخودآگاه رخ می دهد که در آن دندان ها به هم فشرده یا به هم می چسبند. این فرآیند می تواند در خواب یا بیداری رخ دهد و مینای دندان را فرسوده یا شکسته می کند. اگر متوجه شدید فک درد مداوم، درد صورت یا دندان های ساییده دارید، با دندانپزشک مشورت کنید.

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






با ما تماس بگیرید

زنجان، چهارراه سعدی، روبروی مجتمع آریا، ساختمان سپنتا، طبقه اول، واحد 2


تماس اورژانسی

02433469088



ارتباط مستقیم با دستیار

09196352301



فعالیت ما را دنبال کنید

ساعات کاری: شنبه تا پنجشنبه ساعت 10 الی 18



کلیه حقوق این وب سایت برای دکتر شایان امینی محفوظ می باشد.