روش های بی حسی و تزریق بی حسی دندان در دندان پزشکی

Dental-anesthesia-ampoule-pezeshket-780x470-1.jpg

روش‌های مختلفی برای بی حسی دندان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای جلوگیری از درد در هنگام انجام درمان دندانی استفاده کرد. در زیر تعدادی از روش‌های بی حسی دندان را شرح خواهم داد:

1. تزریق موضعی: در این روش، پزشک دندانی یک مقدار کمی از داروی بی حسی (معمولاً لیدوکائین) را در ناحیه اطراف دندان تزریق می‌کند. این دارو با مسدود کردن ارتباط عصبی بین دندان و مغز از درد جلوگیری می‌کند.

2. تزریق اینتر لیگامنتی: در این روش، داروی بی حسی به صورت تزریقی در داخل بافت‌های اینتر لیگامنتال (بافت طرفین دندان) تزریق می‌شود. این روش برای بی حسی موضعی قوی‌تری در مقایسه با تزریق موضعی استفاده می‌شود.

3. بی حسی الکتریکی: در این روش، پزشک دندانی یک الکترود را روی لثه قرار می‌دهد و سپس جریان الکتریکی را به لثه وارد می‌کند. این جریان الکتریکی عصب‌های دندان را بی حس می‌کند.

4. استفاده از گاز بی حس کننده: در این روش، بیمار گاز نیتروس اکسید را تنفس می‌کند که با افزایش غلظت آن در خون، باعث بی حسی موضعی شده و به کاهش درد در هنگام درمان دندانی کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که استفاده از هر یک از روش‌های بی حسی دندان بستگی به شرایط هر فرد دارد و توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر یک از این روش‌ها، با پزشک دندانی مشورت کنید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *






با ما تماس بگیرید

زنجان، چهارراه سعدی، روبروی مجتمع آریا، ساختمان سپنتا، طبقه اول، واحد 2


تماس اورژانسی

02433469088



ارتباط مستقیم با دستیار

09199597937



فعالیت ما را دنبال کنید

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 الی 20



کلیه حقوق این وب سایت برای دکتر شایان امینی محفوظ می باشد.